4+2 vychytávek pro váš plavecký trénink (2. díl)

4+2 vychytávek pro váš plavecký trénink (2. díl)

Už před nějakou dobou jsme pro vás, čtenáře Sportovin, sepsali seznam šesti vychytaných pomůcek, které zlepší vaši plaveckou techniku.

Nedávno se dokonce na našem YouTube kanále objevilo video o méně známých, avšak velmi zajímavých pomůckách, jimiž můžete svůj plavecký trénink okořenit. My se však na tyto pomůcky podíváme ještě podrobněji a vysvětlíme vám, pro jaké účely je nejlépe využijete. A k tomu jako bonus přidáváme další dvě pomůcky, o nichž ve videu řeč není. ;-)

O pomůcce od značky Finis s názvem Tech Toc jsme psali již v minulém článku. Jestli si už nevybavujete, k čemu slouží, mrkněte na naše video.

Nyní ale startuje hitparáda pomůcek, s nimiž se možná někteří z vás setkávají poprvé.

1. Mad Wave Hip Rotator

V prvním díle našeho seriálu jsme vám představili pomůcku Finis Hydro Hip. Pomůcka Mad Wave Hip Rotator v podstatě funguje velmi podobně. Po stranách pásu se nacházejí malá “křidelka” nebo ploutve, chcete-li, jejichž smyslem je pomoct k lepší rotací boků.

Budeme se trochu opakovat, když řekneme, že při plavání nevychází veškerá síla jen z nohou a rukou, ale také z pohybu trupu a boků. Proto je třeba pohyb těchto tělesných partií dotáhnout k dokonalosti. A právě k tomu by vám měla tato plavecká pomůcka pomoci.

Hip Rotator pomáhá především při kraulu a znaku pro dosažení lepší rotace boků. Jestliže záběr rukou a rotaci boků špatně načasujete, dostanete se do nesouladu a vaše ruka do křídla narazí.  

2. Finis Drag+Fly

Chcete-li trochu zamakat na své kondici, vytrvalosti a síle, je tato pomůcka přesně pro vás.

Drag+Fly si pomocí opasku připevníte k trupu a můžete se pustit do plavání. Při něm za sebou budete táhnout vak, který se bude plnit vodou, tím pádem i zvyšovat odpor vody, takže se budete muset snažit o trochu víc, než jste byli doposud zvyklí.

Úroveň odporu vody si můžete sami regulovat pomocí postranních zipů na vaku. Čím více je vak zapnutý, tím těžší s ním plavání bude.

3. Finis Iso Paddles

Nejsou packy jako packy. Toho jsou důkazem i tyto packy od Finisu. Jistě jste si všimli, že každá packa má jinou barvu, což není jen nějakým bezduchým designovým prvkem. Tyto různé barvy mají svůj účel.

Jednoduše řečeno: Pokud si nasadíte žlutou packu na pravou ruku a šedou na levou, posilujete tricepsy a trapézové svaly. Toto nasazení je nejvhodnější pro znak a kraul. Pokud si nasadíte šedou packu na pravou ruku a žlutou na levou, posilujete bicepsy a prsní svaly. Toto nasazení je nejvhodnější pro prsa a motýla. Jednoduché! :-)

Packy mají navíc i ergonomický tvar, takže ať už je budete mít na kterékoli ruce, padnou vám jako ulité.

Oproti jiným packám nemají tyto žádný pásek, pomocí něhož byste si je nasadili. Jenoduše otvory v packách prostrčíte prostředník a můžete se pustit do tréninku. Při něm, jak už to je u pacek běžné, zlepšíte svůj cit pro vodu. Zároveň vás packy nutí udržet správnou pozici ruky během záběru a soustředit se na správnou techniku.

4. Arena Flex Paddles

Aby těch zajímavých pacek nebylo málo, představíme vám ještě síťové packy Arena Flex Paddles.

I když se mohou síťové packy zdát na první pohled poněkud křehké a náchylné k poškození, není tomu tak. Síťový materiál je pevný a odolný. Packy samosebou vytvářejí vyšší odpor proti vodě a zvyšují tak intenzitu tréninku. Výhodou těchto pacek je ovšem to, že síťovina umožňuje plavci cítit vodu lépe, než je tomu s běžnými packami, a plavání s nimi je velmi přirozené.

5. Plavecký odporový pás Mad Wave

První pohled na tuto pomůcku, může vyvolávat různé asociace a otázky typu: Co že si to vlastně zapínám kolem pasu? Odpověď je ovšem jednoduchá. Jde o plavecký odporový pás od Mad Wave. A jak už název pomůcky napovídá, jeho účelem je zvyšovat odpor plavce ve vodě. K tomu slouží nádobky, které se na opasku nacházejí. S každou odejmutou nádobkou se odpor snižuje,  míru odporu vody si tak můžete regulovat, jak se vám zlíbí.  

  

6. Finis Kick Pro

Finis Kick Pro, jak už název napovídá, poslouží všem, kteří potřebují zlepšit svou techniku kopu. Prostě si pás připnete nad kolena nebo pod ně, což omezí vzdálenost mezi nohama a umožní aktivovat vnější svaly mezi nimi a více zapojit střed těla. Ve výsledku to tak povede k rychlejšímu kopu a zlepšení techniky prsou. Více snad prozradí video níže. :-)



Diskuze

Vložit komentář

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Vložit komentář

Vaše jméno: *
 
Váš e-mail: *
   
Komentář: *
 
Ochrana proti spamu vložte 3 znaky z obrázku*:
image  
* povinné položky
  • 98% spokojených zákazníků
  • 5 864 ks zboží máme na skladě
  • 294 zákazníků online


X