Speedo v českém stylu. Rozhovor se sales manažerkou Bárou Procházkovou.

Speedo v českém stylu. Rozhovor se sales manažerkou Bárou Procházkovou.

Značka Speedo je bez nadsázky legenda sportovního plavání. Bára Procházková se v roli sales manažerky stará o to, aby se plavky i pomůcky Speedo dostaly od výrobce přes obchody (jako je ten náš) až k vám. Tak střemhlav do rozhovoru! ;-)

 

Báro, o čem je tvoje práce? A jak dlouho už pro Speedo pracuješ?

Na vizitce mám pod jménem “sales manager” pro ČR, SR a Maďarsko, to znamená, že se starám o portfolio svých zákazníků (obchody a e-shopy s plaveckými potřebami). Mám na starost předobjednávky, reklamace, zkrátka se snažím, aby si každý plavec v "mém" regionu mohl vybrat parádní výbavu na bazén od Speeda. A o to vše se starám už osm let.

 

Jak vypadá tvůj pracovní den?

Hodně záleží na tom, v jakém období se mě zeptáš. Dvakrát v roce se dělají tzv. předobjednávky, kdy obchodům představím novou kolekci, která bude na pultech až o půl roku později, takže to chce dobrý odhad, co se bude plavcům líbit v budoucnu. Na základě těchto předobjednávek se pak zadá výroba. No, už teď bys u mě našla vzorky na rok 2018, tak je to někdy trochu chaos. Ale to mě na tom baví, nikdy se nenudím :-)

 

Jak ses k takové echt plavecké práci dostala? Přes aktivní plavání, nebo náhoda?

Nevím, jestli je to “echt plavecká práce” - moje pozice je spíše obchodní v distribuční firmě než v bazénu. Častěji než slova obrátka, záběr, kraul slýchám spíše slova target, budget a business plán :-)

A jinak jsem chtěla vždycky pracovat ve sportu, mám i vystudovanou Fakultu tělesné výchovy a sportu. Věděla jsem, že nechci učit nebo trénovat, ale že je sport moje srdcovka a chci s ním spojit svou práci. Konkrétně k práci ve Speedu jsem se dostala přes spolužáka z gymnázia, takže trochu záměr, trochu i náhoda…

 

Kde bere Speedo inspiraci pro vzory svých plavek? Zvlášť u juniorských modelů jsou to často velice pestré designy ;-)

Myslím, že je to stejné jako ve všech tvůrčích oblastech - inspirace je všude kolem, tak záleží na designérovi, zda je všímavý a nápaditý a jak dokáže motivy ztvárnit zrovna na plavkách. Letos jsme měli na plavkách díky olympiádě v Riu dost tropického zvířectva a pestrých barev. Stejně tak jsme plavky zdobili i iPhonem, televizí… Takže se nebojíme “propašovat” do motivů aktuální trendy a témata, co hýbou světem. Prostě se toho nebojíme :-)  

 

 

Proč myslíš, že je Speedo tak oblíbená plavecká značka?

Dobrá otázka! Za mě určitě i z toho důvodu, že se nebojí inovací. Dnes Speedo třeba vyrábí kolekci plavek z plastů vylovených v oceánu, nebálo se vyměnit plastové obaly za papírové, aby příroda byla odlehčena o tuny plastů a co se historie týče - Speedo se jako první odvážilo udělat plavky jak je známe dnes, dříve se plavalo v plavkách, které byly spíše šaty. V roce 2008 Speedo vyjelo se závodními plavkami, které oblékalo 98% plavců, co získali v Pekingu medaili, to bylo něco. Zkrátka neskutečná historie, přítomnost a určitě i budoucnost :-)

 

Chystá se ve Speedu na rok 2017 něco speciálního, na co se můžeme těšit? Uvítáme malou ochutnávku ;-)

Samozřejmě! Část už máte v obchodě, třeba špičkové plavecké brýle Speedo Fastskin Prime Mirror, nové barvy modelu Speedo Fastskin3 Elite Mirror, brzy dorazí i kompletně celá nová kolekce plavek včetně pestrých a odvážných modelů pro teenagery, pro slečny/dámy přilítnou na pulty eco-friendly plavky spíchnuté z recyklovaných plastů H2O Active. A v létě se můžete těšit na novou řadu plaveckých pomůcek. Je toho hodně.

 

 

Tak, zpátky k tobě, Báro. Co tě na tvé práci nejvíc baví?

To, že je to hrozně živé a nikdy se nenudím. A taky je to práce s lidmi a já se vždycky ráda se svými zákazníky potkám, máme mezi sebou přátelské vztahy.


Umíš si představit, co bys dělala, kdyby neexistovalo Speedo?

Ano, určitě bych dělala něco podobného nebo naopak něco úplně jiného, kdo ví :-) Třeba bych jen lyžovala na Zélandu :-)

 

 

Když "vypneš" Speedo, jakými aktivitami si plníš volný čas?

Plavčo, běh, lyže, kolo, beďas, filmy, přátelé, rodina, cestování... Taková ta klasika s malinkými odchylkami dle období a možností :-)


A ještě jedna otázka na závěr - proč myslíš, že by ti, kdo ještě neplavou, měli dát tomuto sportu šanci?

Nejdůležitější je zachránit si nebo někomu život díky tomu, že umíš plavat. Je potřeba dodat odvahu těm, co plavat neumí, aby překonali své obavy a šli do toho a zažili ten pocit, co si my, co aspon nejak plavat umíme, nepamatujeme. Tu radost z toho, že uplaveš pár metrů bez dotyku o dno. Časem získáš důvěru, že přeplaveš, co se ti zamane bez strachu o život a pak tě napadne, možná bych to zvládla rychleji, lépe... I když plavání nepatří mezi ty nejkomerčnější sporty, vem si, že skoro úplně všichni se koupou aspoň v létě v rybníkách, jezerech, moři a každý udělá aspoň pár temp. Plavání je minimálně populární skrz koupání :-)


No a proč víc plavat než se koupat? Protože ještě lepší než koupání je pocit, že někam doplaveš/něco uplaveš a mohla bys víc, rychleji, líp.. Každy z nás se musí hýbat, jsme tak nastaveni. Nižší gravitace šetří klouby a spousta zranění ve sportu je z přetrénování, a to se ti v plavání zas tak snadno nestane. Plavat a zlepšovat se v plavání jde dokud je člověk živ, je komplexní, je poměrně snadno dostupné. A ten pocit, když se  zlepšuješ a máš pocit, že vodou letíš, je úžasný. A navíc, oproti jiným cyklickým sportům je vhodný pro páry, nejsou tam takové výkonostní rozdíly jako u cyklistiky apod, pokud teda zrovna nemáte za partnera mistra světa nebo tak někoho :-)

 

 

Báro, děkuju moc za odpovědi a ať si ve Speedu pořád takhle spokojená ;-)

 

Ančí ze Sportex party




Diskuze

Vložit komentář

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Vložit komentář

Vaše jméno: *
 
Váš e-mail: *
   
Komentář: *
 
Ochrana proti spamu vložte 3 znaky z obrázku*:
image  
* povinné položky
  • 98% spokojených zákazníků
  • 4 697 ks zboží máme na skladě
  • 189 zákazníků online