K čemu je plavecká deska?

K čemu je plavecká deska?

Plavecká deska je nejuniverzálnější pomůcka pro plavecký trénink. Plavat s ní mohou děti i dospělí a díky různým variacím s ní lze trénovat všechny plavecké způsoby. V neposlední řadě je deska skvělým zpestřením plaveckého tréninku. 


 

Plavecká deska je skvělým parťákem pro začínající plavce, protože dobře plave a nadnáší, čímž poskytuje oporu potřebnou pro plavacké začátky. 

Dobrou službu však deska nabídne i pokročilým plavcům. Ti ji využijí zejména k fixaci jedné části těla, aby se mohli více soustředit na jinou část. Nejtypičtější je držení desky v rukou před sebou, čímž se trénuje kopání a posilují se nohy. Nejzákladnější držení desky je v horní části, kdy si o desku opřete i celé předloktí. Nesmí vám však sahat dál, abyste měli dostatek prostoru pro hlavu. Dále si desku můžete vleže na zádech držet před břichem nebo pod hlavou a trénovat znakový kop.

Desku před sebou můžete držet různě :-)


 

Deska je super pomůckou pro první seznámení s vodu a pro trénink dýchání do vody a splývání. Jednoduše začněte na mělkém konci bazénu, natáhněte před sebe ruce s deskou a po nadechnutí se odrazte nohama od zdi a položte se na hladinu, obličejem do vody. Tělo nechte přirozeně plout dopředu, dokud vám nedojde dech.

S plaveckou deskou můžete jednoduše trénovat prsařský kop. Stačí desku chytit před sebou a soustředit se na práci nohou. Deska vám pomáhá udržovat horní část těla na hladině, vy se tedy snažíte, aby neklesala spodní část těla, což zajistíte právě správnýma prsařskýma nohama. 

Pro trénink kraulu se deska také náramně hodí, protože díky svému vztlaku udržuje vaše tělo v ideální horizintální poloze a, lidově řečeno, zabraňuje vašemu topení a klesání ke dnu. Desku můžete držet opět před sebou v poloze na břiše a jen správně kopat nohama. Trénovat však můžete i kopání na boku, kdy desku držíte jen v jedné ruce před sebou, druhou máte podél těla a plavete na boku. Při tomto cvičení již trénujete i dýchání do boku. Dále desku využijete při nácviku kraulových paží, kdy se fixací jedné paže můžete plně soustředit na práci druhé. Pokročilí plavci, kteří nepotřebují již nic nacvičovat, desku využijí zejména pro silový trénink, kdy díky fixaci paží plavou pouze nohama a tím je více posilují. 

S deskou můžete trénovat také motýlové vlnění. Chytnete si desku opět před sebou v poloze na břiše. Poté střídavě tlačíte dolů boky a obě nohy, čímž dochází k motýlovému kopání. Pro usnadnění tohoto cvičení je dobré použít i plavecké ploutve. 

Deska má opravdu široké využití, protože s ní můžete nacvičit i znakové nohy. Uchopte desku před sebou z obou stran a přitiskněte si ji k hrudi. Pokud je vám to příjemnější, můžete ji i celou obejmout celými pažemi! Pak se jen položte na hladinu na záda, odrazte se od zdi bazénu a kopejte nataženýma nohama, podobně jako u kraulu. 

Cvičení s plaveckou deskou je však důležité prokládat cvičeními na paže, protože její přílišné používání v kuse může zatěžovat ramena. Navíc nohy jsou jsou tou méně podstatnou částí každého plaveckéhu způsobu, hlavním hnacím motorem jsou vždy ruce :-) 



Diskuze

Vložit komentář

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Vložit komentář

Vaše jméno: *
 
Váš e-mail: *
   
Komentář: *
 
Ochrana proti spamu vložte 3 znaky z obrázku*:
image  
* povinné položky
  • 98% spokojených zákazníků
  • 4 834 ks zboží máme na skladě
  • 158 zákazníků online